Little Fan
Little Fan tells the tender story of a small desk fan who playfully explores its surroundings. On a hot day, it grows restless, longing to stir up dust and feel alive. Then it discovers a fragile origami crane—an encounter that sparks unexpected emotions and a delicate bond. A poetic tale of friendship, parting, and the quiet acceptance of life’s journey.
The film tells the quiet yet touching story of a little desk fan, who curiously and playfully explores the world around it. On a hot day, routine becomes dull, and it longs to stir up dust and release its energy. Suddenly, it encounters a delicate origami crane. This unexpected meeting awakens new emotions within the fan and leads to a cautious, almost shy connection. From there begins a silent journey in which an extraordinary friendship unfolds – a poetic reflection on closeness, parting, and the acceptance of fate.