William Shakespeare's Romeo + Juliet
Mixing Shakespeare's classic prose with contemporary imagery, this is a brilliant new interpretation of the timeless tale of star-crossed lovers.
Baz Luhrmann's dazzling and unconventional adaptation of William Shakespeare's classic love story is spellbinding. Leonardo DiCaprio and Claire Danes portray Romeo and Juliet, the youthful star-crossed lovers of the past. But the setting has been moved from it's Elizabethan origins to the futuristic urban backdrop of Verona Beach.