Pompeii: Secrets Of The Dead
In Pompeii, forensic experts scan the largest group of victims to investigate who they were and why they failed to escape the eruption of A.D. 79.
At the height of the Roman Empire, an eruption of Mount Vesuvius buries the town of Pompeii in volcanic ash, killing thousands. Now, forensic experts investigate a group of victims called “the Fugitives” for the very first time. X-rays reveal ages, injuries suffered and even artifacts like sandals and jewelry; the investigation also reveals why they failed to escape.