Four Days in October
The Yankees were leading the Red Sox in the ALCS 3-0, a deficit no team had overcome. The Red Sox defied the inevitable.
When the night of Oct. 16, 2004 came to a merciful end, the Curse of the Bambino was alive and well. The vaunted Yankee lineup, led by Alex Rodriguez, Derek Jeter, and Gary Sheffield, had just extended their ALCS lead to three games to none, pounding out 19 runs against their hated rivals. The next night, in Game 4, the Yankees took a 4-3 lead into the bottom of the ninth inning, then turned the game over to Mariano Rivera, the best relief pitcher in postseason history, to secure yet another trip to the World Series. But after a walk and a hard-fought stolen base, the cold October winds of change began to blow. Over four consecutive days and nights, this unlikely group of Red Sox miraculously won four straight games to overcome the inevitability of their destiny. Using extensive archive coverage from that week, Major League Baseball Productions will produce a film in "real-time" that takes an in-depth look at the 96 hours that brought salvation to Red Sox Nation and made baseball history in the process.