Long, Long Time Ago
A story about the trials and tribulations of a family from 1965 to the early 1970s. Their journey through the years from their humble kampong to a modern HDB flat, runs in parallel with Singapore's early growth.
A story about the trials and tribulations of a family from 1965 to the early 1970s. Their journey through the years from their humble kampong to a modern HDB flat, runs in parallel with Singapore's early growth. On August 9 1965, Zhao Di is driven from her husband's home. The same night, she gives birth to twins, Shun Fatt and Su-mei. Unfortunately, Su-mei is born with two moles on her face, a sign of misfortune for the family. Under her family's pressure, Zhao Di is forced to give Su-mei away. This is only the first of many challenges but with Zhao Di's indomitable spirit, the family perseveres to make a better life for themselves. Over the years, the family witnesses every step of the nation's growth.