Judging Jewell
On July 27, 1996, a terrorist's bomb exploded in a crowded Centennial Olympic Park during the Atlanta Olympic Games. The death toll might have been far higher if not for security guard Richard Jewell, who hours after his heroism was called a murderer.
In the early hours of Saturday, July 27, 1996, a terrorist's bomb exploded into a crowd at the Atlanta Summer Olympics, killing two and injuring 111. The toll would have been far higher if not for security guard Richard Jewell, who discovered the bag holding the bomb and helped clear the area. Yet within hours of his heroism, Jewell was being called a murderer, hounded for months by the government and the largest media gathering in history.