Big Shot
A tale of a dream that became a lie, and how a scam of such epic proportions plagued an iconic NHL franchise and almost went undetected.
In 1996, the once-dominant New York Islanders were in serious trouble. Lousy performance and poor management were driving away the hockey franchise's loyal fan base. The team hit bottom. Then along came a Dallas businessman named John Spano, who swooped in and agreed to buy the team for 165 million dollars. Things began to look up for the Islanders - way up. But it was all smoke and mirrors. "Big Shot" goes inside an extraordinary scandal that engulfed the Islanders. Featuring the only interview Spano has ever given about the Islanders deal, this film is an unforgettable tale of a dream that became a lie -- and how a scam of such epic proportions initially went undetected.