Catholics vs. Convicts
On October 15, 1988, Notre Dame hosted the University of Miami in what was arguably one of the greatest games in college football history.
On October 15, 1988, Notre Dame hosted the University of Miami in what was arguably one of the greatest games in college football history. It was tradition vs. swagger, the No. 4-ranked Fighting Irish versus the No. 1-ranked Hurricanes, one coaching star, Lou Holtz, versus another, Jimmy Johnson. But the name still attached to the contest came from a t-shirt manufactured by a few Notre Dame students: "Catholics vs. Convicts."