Bridget Jones's Diary
On New Year's Day, 32-year-old Bridget begins writing a diary to take control of her life. Witty, provocative, and chaotic, she shares her opinions on everything from her friends to love. Despite her plans, she is torn between the charming Daniel Cleaver and the enigmatic Mark Darcy, while her bosses doubt her and her eccentric friends offer no help.
At the start of the New Year, 32-year-old "singleton" Bridget decides it's time to take control of her life and start keeping a diary. Now, the most provocative, erotic, and hysterical book on her bedside table is the one she's writing. With a taste for adventure and an opinion on every subject—from her circle of "smug-married" friends to men, exercise, food, sex, and everything in between—she's turning the page on a whole new life. Despite her efforts to get her act together, she finds herself caught between two men—a man who's too good to be true, Daniel Cleaver, and a man who's so wrong he could be right, Mark Darcy. Meanwhile, her new employers think she is nuts, and her scatterbrained friends are absolutely no help whatsoever.