Yo, mi mujer y mi mujer muerta
In this Argentine-Spanish dramedy, 63-year-old Bernardo struggles to accept his deceased wife’s dying wish to have her ashes spread in Spain. There, Bernardo recruits new friends to help him say goodbye to his wife... as well as learn who she truly was.
In this Argentine-Spanish dramedy, 63-year-old Bernardo is a stern and stubborn university professor in Buenos Aires. Bernardo’s perfectly-assembled world is thrown into turmoil when his wife’s dying wish requires him to travel to Spain to spread her ashes into the ocean of the beachtown where she’d often visit her sister. After more than a few panic attacks and a failed suicide attempt, Bernardo sets out to Spain, where — with the help of a few new friends — he begins to understand who his wife truly was.