Les Vacances du Petit Nicolas
At the end of the school year, Nicolas goes on vacation to the seaside with his parents and Grandma. At the Beau-Rivage Hotel, he makes colorful new friends and meets Isabelle, a little girl who worries him. Between misunderstandings and mischief, this vacation promises to be unforgettable.
The school year has come to an end. The long-awaited holiday season has finally arrived. Little Nicolas, his parents, and Grandma set off for the seaside and settle in for a while at the Beau-Rivage Hotel. On the beach, Nicolas quickly makes new friends: Blaise, who isn’t on holiday because he lives there; Fructueux, who loves everything, even fish; Djodjo, who doesn’t speak like them because he’s English; Crépin, who cries all the time; and Côme, who always wants to be right and is very annoying. But Nicolas also meets Isabelle, a little girl who keeps staring at him with big, round, unsettling eyes, and whom he believes his parents want to force him to marry. Misunderstandings pile up and mischief begins. One thing is certain: for everyone, these will be unforgettable holidays.