Official Secrets
In 2003, Katharine Gun, a British intelligence officer, discovers a NSA request to spy on UN members in order to influence their vote on the invasion of Iraq. Shocked, she leaks the document to the press to expose the manipulation and try to prevent the war, risking everything in the process.
In 2003, as the United States and the United Kingdom plan to intervene in Iraq, Katharine Gun, a British intelligence employee, receives a NSA memo requesting help to gather compromising information on UN Security Council members to influence their vote in favor of the invasion. Shocked, she decides to leak the memo to the press in an attempt to stop the war, risking her freedom, her career, and her personal life.