The Salt of the Earth
For 40 years, Sebastião Salgado has traveled the world, witnessing major events and the transformations of humanity. Today, he explores untouched lands and their wildlife in a monumental photographic project celebrating the planet’s beauty.
For forty years, photographer Sebastião Salgado has traveled across continents, following the traces of a humanity in transformation. Having documented major events that shaped recent history—international conflicts, famine, exile—he now turns to exploring untouched lands with breathtaking landscapes, encountering wild fauna and flora in a monumental photographic project honoring the planet’s beauty. His life and work are revealed through these perspectives.