The Crossover
In The Crossover, based on the bestselling novel by Kwame Alexander, twin middle school basketball phenoms Jordan "J.B" and Josh "Filthy" Bell struggle with growing up, growing apart, and applying their basketball coach father's rules on- and off the court.
The Crossover, based on the bestselling novel by Kwame Alexander, follows twin middle school basketball phenoms Jordan "J.B" and Josh "Filthy" Bell as they struggle with growing up, growing apart, and finding themselves — on and off the court.
J.B. and Filthy have it all figured out, but dad's health issues threaten to change things for good.
In order to break the Lions' losing streak and take down his rival, Zuma, Filthy turns to Voodoo.
At the annual Harlem Renaissance dance, high expectations get shattered when a tropical storm hits.
A fun night out goes left when Filthy comes to blows with his basketball heroes from Beacon Academy.
A family visit inspires Chuck to reconnect with someone from his past; Filthy and J.B. make peace.
A video of the roller rink altercation makes the rounds at school; Crystal makes a tough decision.
After his suspension from the team, Filthy struggles to find meaning in his life without basketball.