Lucrecia: A Murder in Madrid
A poor, black immigrant woman is shot and killed in Madrid. The crime triggers an unprecedented social reaction. Who killed Lucrecia? Why? The first clues point to far-right groups. Three decades after the crime, Lucrecia's story stands as a journey to the roots of hatred. With previously unpublished footage, this moving narrative brings to light a crime that goes down in Spanish history as its first racist murder.
A poor, black immigrant woman is shot and killed in an abandoned nightclub in Madrid. The crime shocks Spanish society and triggers an unprecedented social reaction. Who killed Lucrecia? Why? The first clues point to far-right groups. Beneath the image of a modern and democratic country that Spain projects to the world with the Olympics and Expo '92, a disturbing movement ascends to themes of extremism, racism, and violence.
Lucrecia's murder, a month after her immigration to Spain, begins a chronicle of a death foretold.
Far-right fury or score-settling? The Civil Guard starts an internal investigation.
The accused give their accounts of events that occurred on the night of the crime.
The country see the four accused for the first time in a trial that will set a precedent.