Ghost of the Mountains
Go behind the scenes on an ambitious mission to China to find and film the elusive snow leopard, living on the highest plateau on Earth. The air is thin, the weather brutal, the terrain tricky and the subjects nearly impossible to locate—and even tougher to capture on film. Witness how the filmmakers traversed stunning terrain to tell the stories of these remarkable animals.
To bring Disneynature’s productions to life, filmmakers endure extreme environments to witness stories of some of our planet’s most remarkable animals. Go behind the scenes on one of the team’s most ambitious projects yet—to find and film the elusive snow leopard in China, on the highest plateau on Earth. The air is thin, the weather brutal, the terrain tricky, and the subjects nearly impossible to locate—and even tougher to capture on film.