The Hunchback of Notre Dame
At the urging of his gargoyle pals, Quasimodo leaves the solitary safety of his Notre Dame tower and ventures out to find his first true friend, the gypsy beauty Esmeralda, who entrusts him with a secret. When the secret is discovered, Quasi fights to save the people and the city he loves. They, in turn, begin to see people for who they are, rather than how they appear.
Inspired by Victor Hugo's classic novel, these are the adventures of Quasimodo, the gentle and lonely hunchbacked bell ringer of Notre Dame. At the urging of his gargoyle pals Victor, Hugo and Laverne, Quasimodo leaves the solitary safety of his tower, venturing out and finding his first true friend, the gypsy beauty Esmeralda. When Esmeralda is arrested and confined to the Cathedral, Quasi helps her escape, and she entrusts him with a secret map to the gypsies' hideout. When the hideout is threatened, Quasi—the most unlikely of heroes—fights to save the people and the city he loves. They, in turn, learn to see people for who they are, rather than how they appear. Contains tobacco depictions.