Music, Animation
Mickey is a frustrated bandleader who must deal with obnoxious peanut vendor and flute player Donald Duck, who tries to persuade the band to play "Turkey in the Straw," and a cyclone hits before his concert of "William Tell Overture" is completed.
Mickey is a frustrated bandleader who must deal with obnoxious peanut vendor and flute player Donald Duck, who tries to persuade the band to play "Turkey in the Straw," and a cyclone hits before his concert of "William Tell Overture" is completed. The cartoon was a major success, making Donald more popular than ever and was later included in Milestones for Mickey (1974). Conductor Arturo Toscanini called this cartoon his favorite.