The Vault
The Vault follows the meticulous plan conceived by a gifted engineering graduate, Thom Johnson (Freddie Highmore), after he joins a group of passionate treasure hunters to rob an impenetrable bank while all eyes are set on the most eagerly awaited World Cup. They have 10 days to carry out the heist.
Thom, a genius engineering graduate is interested in the Bank of Spain's safe. The Bank building is more than 100 years old, with no building blueprints available and a security system that includes an underground river that will flood the safe room if their walls are breached. As soon as Thom learns that a legendary lost treasure is going to be held at the bank's safe for just 10 days, he devises, together with charismatic art dealer Walter 'Cunningham' a detailed plan to breaking in. They will only have 90 minutes to do so, while the Bank's staff will be distracted, watching the 2010 World Cup final match, played by Spain's national soccer team and broadcast on a giant screen, coincidentally placed just in front of the Bank of Spain building.