Stardust
Meet David before Bowie. In 1971, a 24-year-old David Bowie embarked on his first trip to America, only to be met with a world not yet ready for him. "Stardust" reveals the inspirations and life events that gave birth to Bowie's iconic alter ego, Ziggy Stardust, charting the transformation of one of the world's greatest cultural icons.
Meet David before Bowie, one of the greatest icons in music history. Who was the young man behind the many faces? In 1971, a 24-year-old David Bowie embarked on his first road trip to America with Mercury Records publicist Ron Oberman, only to be met with a world not yet ready for him. "Stardust" offers a glimpse behind the curtain of the moments that inspired the creation of Bowie’s first and most memorable alter ego, Ziggy Stardust, capturing the turning point that cemented his career as one of the world’s greatest cultural icons.