Biography, Sports
The true story of amateur golfer Francis Ouimet's unlikely victory over the world's greatest golfer, Harry Vardon, becoming the first amateur ever to win the U.S. Open.
Based on an inspirational true story, Shia LaBeouf stars as amateur golfer Francis Ouimet. Armed with nothing but talent, the working-class youth has a seemingly impossible dream: to compete against the world's greatest player, his idol Harry Vardon. Soon, with the help of his spunky, 10-year-old caddy Eddie, Francis boldly breaks down all barriers with a thrilling display of unrivaled drive, skill and heart...and challenges the golf pro for the U.S. Open Championship. Contains tobacco depictions.