The Long Road Home
THE LONG ROAD HOME relives a heroic fight for survival during the Iraq War, when the 1st Cavalry Division from Fort Hood was ferociously ambushed in Sadr City, Baghdad. Over eight episodes, this scripted miniseries cuts between the action on the ground in Iraq and the homefront back in Texas, where families await news, expecting the worst.
The newly arrived men of the 1st Cavalry Division must launch a desperate rescue mission when one of their platoons is ambushed by thousands of enemy insurgents in the Sadr City slum of Baghdad. As CNN breaks the news stateside, the lives of the soldiers' families back in Fort Hood are thrown into chaos and uncertainty.