Chip an' Dale
When Donald attempts to chop some firewood, he destroys the home of the chipmunks, who try everything in their power to save it from being burned, and succeed.
When Donald goes out to chop firewood, he happens to choose a log that is home to Chip and Dale. They have to act fast before their home and their stockpile of acorns goes up in flames.