Monsters at Work
Tylor Tuskmon graduates top of his class from Monsters University and arrives at Monsters, Incorporated to begin his dream job as a Scarer… or not. The day he’s set to begin, he learns that they don’t want Scarers… they want Jokesters! Tylor is temporarily reassigned to the Monsters, Inc. Facilities Team. This change shatters Tylor’s plan, but he sets his sights on a new goal: becoming a Jokester.
Tylor Tuskmon just graduated top of his class, Scarum Cum Laude, from Monsters University School of Scaring. Ever since he was a kid and terrified the entire 4th grade at the Shockington Elementary Scare Play, Tylor has dreamed of becoming a Scarer like his idol James P. Sullivan. And now that dream is about to come true… or not. The day he arrives at Monsters Incorporated to begin his dream job as a Scarer, he learns that scaring is out and laughing is in! They don’t want Scarers… now they want Jokesters! But all is not lost. Tylor is temporarily reassigned to the Monsters, Inc. Facilities Team (MIFT) where he must work alongside a misfit bunch of mechanics, including an old friend from MU. This change shatters Tylor’s dream… but he sets his sights on a new goal: figuring out how to be funny and becoming a Jokester. “Monsters at Work” tells the story of Tylor Tuskmon and his dream to become a Jokester, as well as his misadventures with MIFT, the crew that keeps Monsters Incorporated running.
Tylor Tuskmon arrives at Monsters, Inc. to be a Scarer, but learns scaring's out and laughter's in.
Tylor is assigned his first MIFT repair job. Mike and Sulley take care of a human baby.
Tylor and Duncan accidentally cause a city-wide power outage and must cover it up from an inspector.
Tylor mistakenly allows the banished “Adorable Snowman” to return to Monsters, Inc.
Tylor sees an opportunity to get promoted as Jokester during Mini-Monster Day at Monsters, Inc.
Tylor sets his sights on becoming the perfect MIFTer but things go horribly wrong.
Tylor achieves his dream and is promoted to Jokester… but he feels torn on leaving MIFT.