Shōgun
Set in Japan in the year 1600, Lord Yoshii Toranaga is fighting for his life as his enemies on the Council of Regents unite against him, when a mysterious European ship is found marooned in a nearby fishing village.
Destinies converge in Japan after a ship washes ashore in a poor fishing village.
Blackthorne and Mariko test their alliance in training Toranaga’s gun regiment for war.
Blackthorne and Mariko struggle to contain a secret that could get them both killed.
Lady Ochiba returns to Osaka to accelerate the Regents’ campaign against Toranaga.
Mariko arrives in Osaka, while Blackthorne and Yabushige scramble to save their lives.