Tim Richmond: To the Limit
Luonnollinen. Rokkitähti. Ulkopuolinen. 1980-luvulla rallikuski Tim Richmond eli elämäänsä ajotyylinsä mukaisesti: avoimesti.
Luonnollinen. Rokkitähti. Ulkopuolinen. 1980-luvulla rallikuski Tim Richmond eli elämäänsä ajotyylinsä mukaisesti avoimesti. Richmond syntyi rikkaaseen perheeseen ja oli NASCAR:ia hallitsevien eteläisten sinikaulustyöläiskuskien vastakohta. Hän oli myös räiskyvä showmies, joka nautti median ja fanien - varsinkin naisihailijoiden - huomiosta. Richmondin ratasuoritukset saivat kuitenkin muut vertaamaan häntä rallilegendoihin. Ja kun hän voitti vuonna 1986 seitsemän NASCAR-kisaa ja tuli kolmanneksi Winston Cup -sarjan pistekilpailussa, jotkut uskoivat hänen olevan tähteyden kynnyksellä. Mutta pian hänen huoleton elämäntyylinsä kostautui. Hän yllättäen jätti NASCAR-ympyrät, ja hänen kerrottiin sairastavan molemminpuolista keuhkokuumetta. Todellisuudessa diagnoosi oli karumpi: hänellä oli AIDS. Richmond palasi radalle vuonna 1987, mutta hän jätti lajin seuraavana vuonna terveydentilansa huonontuessa. Hän eli viimeiset päivänsä erakkona ja kuoli 34-vuotiaana 13. päivä elokuuta vuonna 1989.