Halfur Alfur
Kuolemaa lähestyvä majakanvartija etsii sisäistä tonttuaan, kun taas hänen kumppaninsa Hulda löytää lohtua runoudesta. Trausti haaveilee tontuksi tulemisesta, mutta Hulda pelkää yhteiskunnan hyljeksintää. Pariskunta pohdiskelee kuolevaisuutta ja juhlistaa elämän oikullisuutta.