Maailmaa mullistaneet keksinnöt
Originsissa tutustutaan siihen, kuinka ihmisestä tuli nykyaikainen aikamatkaseikkailulla, jossa sukelletaan syvälle historiaan käänteentekevien ”alkuperähetkien”, jotka kiihdyttivät evolutiivista nousuamme, löytämiseksi. Maailmanluokan tulevaisuuden ajattelija Jason Silva opastaa meitä matkalla tutkimaan näitä keskiössä olevia keksintöjä, kuten tuli, lääketiede, sota, raha ja kommunikointi, jotka olennaisesti ja peruuttamattomasti muotoilivat nykyaikaista elämäämme.