Tutankhamonin aarteet: piilotetut salaisuudet
Howard Carterin vuonna 1922 tekemä Tutankhamonin haudan löytö pääsi otsikoihin ympäri maailmaa ja sytytti globaalin innostuksen muinaista Egyptiä kohtaan. Kuitenkin vuosikymmenien saatossa useat faaraon korvaamattomista hautaesineistä oli kadonnut egyptiläisten museoiden kellareihin. Nyt kaikki 5 398 esinettä on kerätty yhteen ensimmäistä kertaa niiden löytämisen jälkeen Suureen Egyptin Museoon.
Tutankhamon saatettiin haudata turhienkin esineiden kanssa, mutta kuolinnaamio ei ollut yksi niistä.