101 dalmatialaista
Dalmatialaiset Pongo ja Perdita ovat ikionnellisia saatuaan 15 pentua. Kun pilkullisia turkiksia rakastava Cruella de Vil sitten sieppaa pentueen, kuten myös kaikki muut Lontoon dalmatialaispennut, Pongon ja Perditan täytyy koota kaupungin eläimet pelastamaan ne.
101 dalmatialaista huokuu Disneyn taikaa ja sykähdyttää kaikenikäisiä yleisöjä nopeatempoisella seikkailulla ja komedialla, ja Glenn Close tekee siinä upean roolin Cruella de Vilinä. Pienessä asunnossaan Lontoossa dalmatialaiset Pongo ja Perdita sekä heidän ihmislemmikkinsä Roger ja Anita ovat haltioissaan 15 pennun syntymästä. Kun sitten pilkullisia turkiksia rakastava Cruella de Vil ja hänen kömpelöt apulaisensa Jasper ja Horace sieppaavat pentueen, kuten myös kaikki muut Lontoon dalmatialaispennut, Pongon ja Perditan täytyy koota kaupungin eläimet pelastamaan ne. Suunnitelma sinkoaa heidät kohti jännittävää huipentumaa, joka on täynnä riehakkaita hetkiä, kun pennut yrittävät olla vangitsijoitaan nokkelampia ja saada aikaan lopullisen välienselvittelyn Cruellan kanssa. Mukana on eräs suloisimmista ja suurimmista valkokankaalla nähdyistä pentujoukoista. Elokuvassa on myös loistavat ja lahjakkaat ihmisnäyttelijät, kuten Jeff Daniels, Joely Richardson ja Joan Plowright.