The Kiosk
Kioski on ollut Olgan elämä jo vuosia. Päivät kuluvat matkalehtiä lukiessa ja kaukomaista haaveillessa. Eräänä päivänä sattuma kääntää Olgan ylösalaisin – aivan kirjaimellisesti – ja sysää hänet odottamattomalle matkalle.
"Olga on pyörittänyt pientä kioskiaan jo vuosia. Päivät noudattavat tuttua kaavaa: lehtien, makeisten ja savukkeiden myyntiä kanta-asiakkaille. Olgan oma elämä on kuitenkin kaikkea muuta kuin tavallista. Makeisten ja yksitoikkoisen arjen myötä hän on pyöristynyt niin, ettei enää mahdu ulos kioskistaan. Hän on kirjaimellisesti jumissa.
Paetakseen pientä maailmaansa Olga uppoutuu tauoillaan matkailulehtiin. Hän haaveilee kaukaisista maista, seikkailuista ja elämästä kioskin seinien ulkopuolella. Unelmat tuntuvat kuitenkin saavuttamattomilta – kunnes absurdi tapaus kirjaimellisesti lennättää hänet ulos tutusta ympäristöstä.
Ilman sanoja etenevä The Kiosk on humoristinen ja mietteliäs tarina rutiineihin jumiutumisesta ja vapauteen tarvittavasta rohkeudesta. Leikkisä animaatio yhdistelee kollaasi- ja vesiväritekniikoita ja välittää hienovaraisen mutta voimakkaan viestin: joskus pieni sysäys riittää ottamaan ensimmäisen askeleen kohti vapautta."