Sarja jatkuu tilanteesta, jossa Ryhmä X:n sankarillinen mutanttitiimi on jakautunut ja hajallaan eri aikakausilla ja yrittää navigoida takaisin kotiin. Samaan aikaan 1990-vuosikymmenellä epäilyttävät viholliset ja uudet mutantti-intoleranssikannat ovat nousussa Ryhmä X:n poissaolon jälkeen.