Woody on aina ollut varma paikastaan maailmassa ja siitä, että hänen tärkein tehtävänsä on pitää huolta lapsestaan, oli sitten kyseessä Andy tai Bonnie. Kun Bonnie sitten tuo lastenhuoneeseen uuden vastahakoisen lelun nimeltä Kahveli, Woody tajuaa itsekin vasta autolomaseikkailulla vanhojen ja uusien ystävien seurassa, miten suuri maailma voikaan pienelle lelulle olla.