Kilpa-auto Salama McQueen elää elämää pikakaistalla, kunnes kiertotie saa hänet jäämään jumiin Syylari Cityyn, valtatie 66:n varrella uinuvaan kylään. Siellä hän tapaa joukon hulvattomia hahmoja, jotka auttavat häntä näkemään elämässä olevan kyse muustakin kuin maineesta.
Kilpa-autoässä Salama McQueen elää elämää pikakaistalla, kunnes kiertotie saa hänet jäämään jumiin Syylari Cityyn, valtatie 66:n varrella uinuvaan kylään. Siellä hän tapaa Sallin, Martin, Doc Hudsonin ja koko joukon hulvattomia hahmoja, jotka auttavat häntä näkemään elämässä olevan kyse muustakin kuin pokaaleista ja maineesta.