Walt Disney Animation Studioiden vaikuttava animaatiomusikaali "Vaiana 2" saattaa Vaianan ja Mauin jälleen yhteen kolme vuotta myöhemmin. He lähtevät pitkälle uudelle retkelle epätavallisten merenkävijöiden muodostama miehistö rinnallaan. Saatuaan yllättävän kutsun esivanhemmiltaan Vaianan on matkattava Oseanian kaukaisille merille ja kauan sitten kadonneille vaarallisille vesille kohti ennenkokematonta seikkailua.