Harjunpää ja pahan pappi
Elokuvan päähenkilö on Matti Yrjänä Joensuun kirjoista tuttu väkivaltarikosyksikön ylikonstaapeli Timo Harjunpää. Hän on rehti ja tunnollinen poliisi, poliiseista parhain, joka menettää tyttärensä traagisella tavalla. Lähimmän työtoverinsa, konstaapeli Onerva Nykäsen tuesta huolimatta Harjunpää ei pysty toipumaan perhettään kohdanneesta menetyksestä. Samalla kun Harjunpää hautoo kostoa tyttärensä tappajalle, työssään hän tutkii Helsingin metron outoja kuolemia, jotka osoittautuvat sarjamurhiksi.