Ohjaaja Werner Herzog seuraa tutkimusmatkailijoita ja jäljittäjiä, kun he etsivät Angolasta todisteita suurimmista ja vaikeimmin löydettävistä nykyään elävistä maanisäkkäistä.
Tarinoiden mukaan Angolan ylängöillä piileskelee “Angolan aave-elefantit”, joita ihmiset eivät ole koskaan nähneet. Ylistetty ohjaaja Werner Herzog (”Grizzly Man”) seuraa National Geographicin tutkimusmatkailijan ja luonnonsuojelubiologin Steve Boyesin johtamaa retkeä Angolan ylängöille etsimään näitä majesteettisia ja vaikeasti löydettäviä eläimiä.