Basil Hiiri – Mestarietsivä
Vuoden 1897 mukulakivikaduilla Lontoossa jokin hiirimäinen ilkityö avaa tietä musikaaliseikkailulle. Nuori hiiri nimeltä Olivia tahtoo tietää, miksi hänen isänsä katosi. Hän etsii apua maineikkaalta Baker-kadun Basililta ja tämän ystäviltä, tohtori Dawsonilta ja Tobylta. Olivia ja muu joukko kääntävät jokaisen kiven pienoismaailmassaan pelastaakseen hänen isänsä ja koko hiirikuningaskunnan.
Johtolangat on kerätty, jahti on käynnissä ja vuosisadan tapaus on aukeamassa Disneyn historian suurimmassa pienessä arvoituksessa. Tule mukaan matkalle vuoden 1897 Lontoon mukulakivikatujen halki, jossa jokin hiirimäinen ilkityö on jännittävä alku tälle henkeäsalpaavalle musikaaliseikkailulle. Olivia, rakastetun leluntekijän urhea tytär, kääntyy Baker-kadun Basilin puoleen hakiessaan apua isänsä katoamiseen liittyen. Basilin hilpeä apuri tohtori Dawson ja uskollinen koira Toby ojentavat auttavan tassunsa, ja nenänsä, kun he etsivät johtolankoja hurmaavasta pienoismaailmastaan. Viimeinen jahti johtaa kovasydämisen rikollisen, professori Ratiganin luo. Onnistuuko Basil olemaan Ratigania nokkelampi ja pelastamaan Olivian isän sekä koko hiirikuningaskunnan? Sisältää tupakkatuotteita.