Indiana Jones ja tuomion temppeli
Indiana Jones ja hänen epätodennäköiset kumppaninsa, laulaja Willie Scott ja katuviisas lapsi Short Round, joutuvat hyppäämään lentokoneestaan juuri ennen kuin se syöksyy maahan lähellä syrjäistä kylää, joka on kärsinyt epäonnesta pyhän kivensä ryöstöstä asti. Aina seikkailuihin valmis Indy ja hänen ystävänsä lähtevät etsimään kiveä ja saavat vastaansa villeimpiäkin kuvitelmiaan katalampia voimia.