9/11: Sankaripoliisit
Erityinen ennen kuulematon tarina NYPD:n eliittipelastusryhmästä – hätäpalveluyksiköstä – ja sen sankaruudesta ja uhrauksista syyskuun 11. päivänä. New York cityn hätäpalveluyksikkö eli ESU on ainutlaatuinen instituutio poliisivoimissa. Se ei ole vain USA:n kiireisin erityisase- ja taktiikkatiimi (iskuryhmä) vaan myös yksi maailman parhaista pelastusyksiköistä kaupunkiolosuhteissa.
Erityinen ennen kuulematon tarina NYPD:n eliittipelastusryhmästä – hätäpalveluyksiköstä – ja sen sankaruudesta ja uhrauksista syyskuun 11. päivänä. New York cityn hätäpalveluyksikkö eli ESU on ainutlaatuinen instituutio poliisivoimissa. Se ei ole vain USA:n kiireisin erityisase- ja taktiikkatiimi (iskuryhmä) vaan myös yksi maailman parhaista pelastusyksiköistä kaupunkiolosuhteissa. Sanonnan mukaan kun kaupunkilaiset ovat pulassa, he soittavat NYPD:lle, ja kun NYPD on pulassa, he soittavat ESU:lle. ESU:n tärkeä rooli syyskuun 11. päivän tapahtumien aikana on jäänyt huomioimatta, mutta nyt ensimmäistä kertaa – käyttäen ennen näkemätöntä arkistomateriaalia ja liikuttavia paikalla olleiden kertomuksia – kerromme 9/11-pelastajapoliisien aidosti inspiroivan tarinan.