Speed 2 – vaara iskee vesillä
Annie ja hänen poliisin erikoisjoukoissa työskentelevä poikaystävänsä lähtevät romanttiselle Karibian risteilylle. Laivalle on kuitenkin soluttautunut sekopäinen ja katkera tietokonenero, joka on päättänyt räjäyttää laivan ja kaikki sen matkustajat.
Annie (Sandra Bullock) ja hänen poliisipoikaystävänsä Alex (Jason Patric) päättävät lähteä yhdessä romanttiselle risteilylle. Laivan tietokonejärjestelmän suunnitelleella John Geigerilla (Willem Dafoe) on kuitenkin muita suunnitelmia, sillä potkuistaan katkeroitunut mies janoaa kostoa. Hän ohjaa laivan törmäyskurssille öljytankkerin kanssa, joka on ankkuroituna St. Martinin saarella. Alexin pitää pysäyttää hänet, mutta pärjääkö hän nerolle, joka hallitsee koko laivaa näppäimistöllään?