Speed - Kuoleman kyydissä
Losangelesilainen poliisi (Keanu Reeves) on ansassa kaapatussa kaupungin bussissa, jonka on määrä räjähtää alle 80 kilometrin tuntivauhdissa. Hänen pitää auttaa erästä järkyttyneistä matkustajista (Sandra Bullock) ohjaamaan bussi turvaan.
Keanu Reeves, Sandra Bullock ja Dennis Hopper näyttelevät jännittävässä trillerissä, johon mahtuu sekä hämmästyttäviä stuntteja että yllättäviä suhdekuvioita. Losangelesilainen poliisi Jack Traven (Reeves) lähetetään saattamaan vaarattomaksi kostonhimoisen kiristäjän (Dennis Hopper) bussiin asentama pommi. Kaiken lisäksi Jackin ja erään matkustajan (Bullock) pitää ohjata bussi kaupungin halki yli 80 kilometrin tuntivauhdissa estääkseen pommia räjähtämästä.