Frankenweenie
Disneyn ja luovan neron Tim Burtonin (Liisa Ihmemaassa, Painajainen ennen joulua) hulvaton ja omituinen Frankenweenie on sydäntälämmittävä kertomus pojasta ja hänen koirastaan. Nuori Victor on menettänyt odottamatta rakkaan koiransa Sparkyn, joten hän valjastaa tieteen voimat käyttöönsä herättääkseen parhaan ystävänsä jälleen henkiin... varustettuna muutamalla pienellä hienosäädöllä. Hän yrittää piilottaa kotikutoisen luomuksensa, mutta kun Sparky pääsee ulos, Victorin opiskelutoverit, opettajat ja koko kaupunki saavat tietää, että uusi tilaisuus elämään voi olla hirvittävä.