Keisarin uudet kuviot
Keisari Kuzco ajattelee, että hänellä on kaikkea: uskollinen kansa, jota hallita, vaatevarasto täynnä hohdokkaita tamineita ja upeat kuviot. Kun sitten kavala sekaannus muuttaa Kuzcon laamaksi, aiemmin mahtavan hallitsijan täytyy muodostaa odottamaton liitto, kun talonpoika tarjoutuu auttamaan Kuzcoa saamaan valtaistuimensa takaisin vallannälkäiseltä neuvonantajalta, joka varasti sen häneltä.
Keisari Kuzco (Dave Spade) ajattelee, että hänellä on kaikkea: uskollinen kansa, jota hallita, vaatevarasto täynnä hohdokkaita tamineita ja upeat kuviot. Hänen maailmansa kuitenkin kääntyy ylösalaisin, kun katala neuvonantaja Yzma (Eartha Kitt) ja tämän komea apuri Kronk (Patrick Warburton) muuttavat hänet laamaksi. Aiemmin mahtavan hallitsijan täytyy muodostaa odottamaton liitto, kun talonpoika Pacha (John Goodman) tarjoutuu auttamaan Kuzcoa. Yhdessä heidän täytyy selvittää erimielisyytensä, kun he lähtevät jännään seikkailuun. Hyvän löytäminen kaikista ei ole koskaan ollut näin hauskaa!