Lainakengissä
Kaksi eripuraista äiditöntä sisarta katkaisee välinsä, koska heistä kevytkenkäisempi ja vastuuttomampi makaa sisaruksensa poikaystävän kanssa. He tekevät kuitenkin lopulta sovun isoäitinsä avulla, josta he eivät aiemmin tienneetkään.
Flirttailuun taipuvainen ja hassu biletyttö Maggie (Cameron Diaz) sekä kuivakka ja tunnollinen asianajaja Rose (Toni Collette) ovat sisarukset, toistensa parhaat ystävät ja katkerat kilpakumppanit, joilla ei tunnu olevan muuta yhteistä kuin kengännumero ja muutama perhesalaisuus. Sydäntä riipaisevan välirikon jälkeen heille selviää vahingossa, että heillä on myös kauan kadoksissa ollut isoäiti (Shirley MacLaine). Yhdessä he kulkevat töyssyisen tien tehdäkseen rauhan toistensa ja itsensä kanssa.