Toivo elää
Kun hänen täydellinen elämänsä tuhoutuu, tämä entinen missi (Sandra Bullock) muuttaa tyttärensä kanssa takaisin pieneen kotikaupunkiinsa, Texasin Smithvilleen.
Birdee Pruitt (Sandra Bullock) elää elämää, jota useimmat kadehtisivat. Mutta kun hänen häntä pettävä aviomiehensä paljastaa uskottomuutensa tv:ssä, hänen täydellinen elämänsä tuhoutuu. Pöyristynyt Birdee ja hänen nuori tyttärensä lähtevät pikkukaupunkiin, jossa hän aiemmin asui. Kun kaksikko yrittää sopeutua uuteen elämäänsä, Birdee alkaa hitaasti vahvistua, avata sydäntään ja löytää toivon.