Painajainen ennen joulua
Samaan vanhaan pelottelurutiiniin kyllästynyt kurpitsakuningas Jack Skellington haluaa levittää jouluiloa. Mutta hänen iloiset ponnistuksensa vaarantavat joulupukin ja tuottavat painajaisia kaikille kilteille pojille ja tytöille.
Astu sisään eriskummalliseen taian ja ihmeiden maailmaan, jossa joka juhlapyhällä on oma maansa. Tämä sydämellinen tarina kertoo Jack Skellingtonista, Halloween-kaupungin kurpitsakuninkaasta ja kaikenlaisista hirviöistä. Samaan vanhaan pelottelurutiiniin kyllästynyt Jack haluaa jotain muuta ja löytää taianomaisen Joulumaailman. Jack päättää tuoda iloisen juhlan Halloween-kaupunkiin ja täyttää joulupukin saappaat. Sally, Jackiä rakastava räsynukke, joutuu korjaamaan tilanteen.