Kaksin karkuteillä - hiuksia nostattava seikkailu
Kun valtakunnan etsityin ja hurmaavin roisto Flynn Rider piiloutuu arvoitukselliseen torniin, hänet ottaa panttivangiksi Tähkäpää, kaunis ja kipakka torniin vangittu teini, jolla on 20 metriä pitkät, taianomaiset ja kullanvaaleat hiukset. Flynnin utelias vangitsija, joka etsii keinoa päästä pois tornista, jossa hän on ollut vuosia lukkojen takana, tekee sopimuksen komean varkaan kanssa. Niin tämä odottamaton kaksikko lähtee toiminnantäyteiseen seikkailuun, jota täydentävät superpoliisihevonen Maximus, ylisuojeleva kameleontti Pascal ja joukko karkeita tavernaroistoja.