Nashorn im Galopp
Bruno kulkee läpi suurkaupungin etsien sen sielua. Uteliaisuutensa, kiehtovan mielikuvituksensa ja villin todellisuuskäsityksensä johdattamana hän raottaa vanhaa ja pölyistä verhoa kaupunkia koskevien kuluneiden käsitysten yltä. Bruno keräilee kuvioita, tiloja ja pintoja ja esittelee kaupungin ennennäkemättömällä tavalla.