Kaappaus raiteilla
Casey Ryback vie veljentytärtään lomalle, kun Travis Dane terroristiryhmineen kaappaa junan ja käyttää sitä komentokeskuksenaan yrittäessään varastaa erittäin salaisen hallituksen superaseen.
Casey Ryback on eläkkeellä armeijasta ja toimii nyt kokkina Coloradossa, Denverin Mile High Cafessa.Veljensä kuoleman jälkeen Ryback päättää viedä veljentyttärensä Sarah Rybackin junamatkalle Los Angelesiin. Travis Dane terroristiryhmineen on valinnut samaisen junan komentokeskuksekseen kaapatakseen Grazerin, valtion erittäin salaisen ultramodernin satelliitti-superaseen. Dane, joka rakensi satelliitin, erotettiin ennen kuin se otettiin käyttöön. Nyt, Lähi-Idän terroristiryhmittymän tuella, Dane aikoo räjäyttää koko Yhdysvaltain itärannikon ampumalla satelliitin aseistuksella Pentagonin alla olevaan ydinreaktoriin. Armeijan tai valtiolliset joukot eivät kykene pysäyttämään miestä, koska eivät pysty paikantamaan tämän olinpaikkaa niin kauan kuin juna on liikkeessä. Vain yksi henkilö voi estää lähestyvän tuhon. Ryback. Jos hän saa tiedotettua junan sijainnin ulkomaailmalle, ja jos hän saa Danen kiinni ennen kuin on liian myöhäistä.